Saturday, August 7

emosi terganggu...


hidup mesti mau sabar.. ye saya tau.. saya sedang bersabar.. sgt2 bersabar.. dan saya akan terus sabar.. sabar, sabar sabar dan sabar lagi.. ok cukup sampai sabar di situ..
al-kisah, bermula la cerita di pagi sabtu yang syahdu..

hari ganti sekolah.. keluar dari rumah dengan niat yg tulus, suci murni bak minyak masak... pagi2 msa pas perhimpunan, de sorg ckgu tlh mengeluarkan nada suara yang agak tinggii.. ops, pembetulan di sini.. bukan yang agak tinggi tapi mmg tinggi apabila bercakap dengan saya.. yang pasti saya tidak pekak.. ya mmg saya dilahirkan normal.. tapi apsal n
ada suara dia begitu tinggi.. tambah dengan mimik muka yang sangat menggarangkan sambil berkata2 serta menunjukkan jari telunjuk pada saya.. mujurr air liurnya tidak tersimbah keluar.. sangat2 mujur di situ..

erm, rupa-rupanya semasa kejadian, ada mata-mata laen yang memandang.. mereka pon bersimpati apa yang berlaku.. dan satu perkara yang saya baru tahu, saya bukan mangsa pertama 'org' itu.. sudah berkali-kali dia buat perkara yang sama dengan org lain..

yang pasti, dia telah menghancurkan mood saya yang tersanga
t baek pada pagi tadi.. dia telah melenyapkan senyuman manis saya untuk hari ini..



mereka kata saya cool.. ya mmg saya cuba meng-cool-kan diri.. cuba fikir kalo tune suara saya sama naik dengan suara dia.. alahai.. benda kecik aje.. saje je nk menyemakkan kepala otak dia.. adusss.. xleh ke ckp slow2..

apa yang saya ingin kongsikan di sini, silalah jaga nada suara anda.. untuk menyatakan sesuatu, bertanya, nada suara tidak sama dengan suara untuk bertelagah..

No comments: