Saturday, August 7

dia sibuk...

alhamdulillah... hari ni genap 3 bulan saya memegang gelaran tunangan orang.. wah2 bunyi cam sedang sangat berbahagia ye.. hihi..

membuat satu pilihan dalam pilihan-pilihan yang ada mmg agak sukar... kan kan..?? erm, tapi alhamdulillah, saya bersyukur dgn apa yang miliki sekarang ni dan sangat2 berharap agar pilihan saya tu tepat..

dalam mencari pasangan, perasaan cinta hadir tanpa dirancang cinta, dicintai, menyintai.. ada yang bermula dengan kawan menjadi kekasih malah ada yang bermula dengan rasa benci tetapi didorong dengan rasa sayang.. haha.. rasa cam bukak cite sendiri lak.. kih kih.. memang seronok bercinta kan.. rasa indah.. rasa disayangi.. rasa dihargai.. rasa berteman..

tapi apa yang saya ingin kongsikan pada entry kali ni berkaitan dengan percintaan jarak jauh.. ada yang kata, jarak yang memisahkan bukan penghalang... jauh dimata dekat dihati... setiap saat terkenang-kenang...

segelintir orang berpendapat, hubungan jarak jauh banyak cabaran ... dalam tempoh berpisah ( dalam jarak la) pasangan akan diuji dengan macam-macam dugaan.. tambah pulak dalam tempoh pertunangan camni.. jauh.. beratus-ratus kilometer.. lain negeri.. kadang-kadang tahap kejujuran dan kepercayaan mula dipersoalkan.. memang.. memang tidak dinafikan.. perasaan asing itu akan wujud...

tapi apa boleh buat.. keadaan masih tidak membenarkan untuk kita berjumpa selalu.. ahhh.. kadang-kadang rasa cam nazak sebab rindu... rasa rindu memang rasa sakit sangat... tambah kalau pasangan kita sibuk... tak dapat luangkan masa cam selalu... kena tinggal camtu aje.. sejam dua jam tiga jam rasanya takde masalah kalo dia x contact.. tul x?? ni kalo dah smpai sehari, dua hari, tiga hari dan berhari-hari tanpa kabar berita... apa kes... aduhhhhh... sadis aje bunyi nya.. tapi itulah kenyataan..

kawan-kawan.. apa yang penting kat sini ialah kepercayaan.. kesetiaan.. kejujuran dengan pasangan.. masing-masing akan diuji dengan pelbagai jenis ujian yang berbaza.. sabar.. tabah lah mengharungi hidup ini.. ujian ini adalah sekecil-kecil ujian daripada ujian-ujian ALLAH SWT.. sabarlah...

ada yang bagi nasihat... bykkan berzikir mengingati ALLAH.. bykkan berdoa senjata paling bahaya org mukmin... sedih, kecewa itu lumrah manusia yg tak dapat lari darinya... itu ujian batin dari yg maha esa... bila kita kecewa kita sering ingat padanya...

cik linda, sila ubah sikap n mentality anda... TRUST UR SELF, TRUST HIM... ya ALLAH, tolong kami...

"dan segala sesuatu kami jadikan berpasang-pasangan, supaya kamu mengingat kebesaran Allah"

(adz Dzariyaat 49)

haha.. sebenarnya saya tengah memujuk diri sendiri.. saya sangat sayang ncik tunang saya.. saya rindu dia..




1 comment:

OmBak said...

Peganglah 4 K ni..KEPERCAYAAN kepada kesetiaan, kejujuran dan keikhlasan pasangan kite..KEJUJURAN dalam keikhlasan kite menerima pasangan kite..KEIKHLASAN dalam kesetiaan kite..KESETIAAN kepada pasangan kite..insya'allah...BAGAHIA SELAMA-LAMANYE