Monday, April 26

ubat minyak

Align Centreday 6

malam sebelum tido, nurse dah x letak eye drop yg biase dorg taruk kat mata aku.. kali ni dorg letak antibiotik.. tiub cam ubat gigi kecik..
nurse tu panggil "ubat minyak"..
bangun je pagi kul 5, mata aku rasa sakit..
sakit..
memang sakit..
blur semacam..
aku jadi sudah hati..
sedih..
yela, semalam aku rasa better lagi dari pagi ni..
aku tanya la kakak nurse tu..
dia kata,

"biasa la dik.. mayb sebab ubat baru tu tak biasa dengan mata lagi.."

aku jadi sudah hati..
Ya Allah, kenapa ni.....????

kakak nurse panggil tuk test mata..
test. test. test.
tengok no, dapat sebut dgn betul.
pelikkan.
sebab aku rasa mata aku
S.A.K.I.T.
B.L.U.R
tapi aku dapat sebut no dengan betul..
alhamdulillah..

pas subuh, aku baca mat'hurat, makin tenang hati aku. kul 7 lebih, doc india datang.. nama dia doc vaani.. doc vaani doc first yang cek aku masa sebelum aku kena masuk wad aritu... pagi ni dia cek mata aku.. katanya

" bagus dik.. sangat baik.."

lagi dia kata

"masa first day tengok mata aku memang sgt teruk.. tapi pagi ni dah semakin ok.."

Aku tanya doc vaani,

"kenapa mata saya sakit, nampak kabur..??"

doc cakap,

"maybe sebabantibiotik yang baru tu jenis minyak.., bile minyak campur dengan air mata, dia akan ada
Italicsatu lapisan. sebab tu kabur.."

syukur.. aku dah x rasa susah hati sangat.. bukan sebab mata aku semakin teruk.. just sebab antibiotik tu aje..

s
epanjang hari.. aku lakukan rutin yang sama.. aktiviti terbaru aku.. kire berapa banyak ambulans yang masuk kat wad kecemasan.. haha..

G.I.LA

tapi tak berjaya pon..



No comments: