Saturday, April 24

mata anugerah berharga..

day 4...

rutin harian berjalan cam biasa... setiap jam dikejut oleh kakak nurse yang baek hati.. time kasih kakak2.. huhu.. tengah2 malam dorg kejut aku, yang aku tau, bukak mata kanan sket, dorg akan titiskan ubat.. padahal, time aku bukak mata tu, tah aku sedar 100% tak tak... huhu..

bangun pagi kul 5 cam biasa.. baru sedar sepenuhnya.. mana taknya.. kena faham sendiri la.. kelas subuh dah stat.. kakak nurse nak test nombor.. dah umur 24 tahun 6 bulan pon nk kena belajar sebut nombor cam budak tadika lagi.. alahai.. sabau aje lah...

pagi ni sama gak cam smlm.. mata still blur.. aku just nmpak tangan saje.. jari jemari kakak nurse yang baek hati tu aku still x nampak.. yup.. tak jelas..

kakak nurse tu kata, "xpe dik.. I'Allah sehari dua nnt ok la tu kot.."
mungkin dia faham hati aku tengah berserabut kot.. dalam keterpaksaan aku balas senyuman kakak nurse tu...

lebih kurang kul 7 pagi, doc Iqram Dinzly da second panggil.. ( huhu.. Dr. Azmi la ) Menurut doc tu, dia kata alhamdulillah, hari ni keadaan aku better than yesterday.. selaput kt sekitar kornea mata tu mula berkurang.. nanah pon mula mengecut.. Alhamdulillah.. syukur syukur teramat...

Balik katil, call mak.. story perkembangan mlm tadi, pagi ni... Mak pon turur sama happy.. yela perkembangan yang dinanti-nantikan... Harap2 ni berterusan..
aku nak sihat.. aku nak sihat...!!!!

Erm, pas makan ubat, mata cam biase.. mula mengantuk.. ops, sebut pasal ubat.. lupa nk gitau.. setiap pagi aku kena telan 12 bijik ubat.. iyer... 12 bijik... seumur hidup aku ni, paling banyak pon telan 4 bijik ubat.. ni 12 bijik.. huhu.. memang aku makan secara berperingkat.. 3 bijik, 3 bijik.. dalam 15-20 minit baru leh abes 12 bijik.. huwaaaaaaaaa.... seksanya rasa... aku dah la memang susah sket bab2 makan ubat nih... iskh............!!! tapi, nak cepat sihat punye pasal, terpaksa la aku telan jugak...

masa aku dah terlena, lebih kurang kul 9 Dr. Poh lak panggil.. dia cek pulak.. apa yang Dr. Poh cakap sama cam Dr. Azmi.. dia kata mata aku dah beransur ok.. Sempat la dia berlawak.. dia kata, " mata lom ok sepenunhnya lagi, tak boleh balik lagi tau.."
Aku syukur sebab selaput tu dah beransur kurang.. takpelah x leh balik pon, yang penting aku nak sihat....!!!

erm, ingat x kat macik sebelah katil yang aku story entry sebelum ni..?? kalo lupa, cek balik... hari ni, macik tu dinasihatkan oleh doc tuk bukak balik mata dia.. pas operation aritu, keadaan mata dia x ok.. air mata x henti2 mengalir.. doc kata sebab ikatan kat salur air mata tu x berapa ketat.. so, doc suggestkn tuk bukak balik mata tu.. kire kalo bukak kali ni bukaan kali ke 3 la... Ya Allah.. aku dengar pon dah ngeri.. dalam masa seminggu nak bukak 3 kali mata tu... iskh2.. ni mata orang la.. bukan mata anak patung....
macik tu cam dah takut.. dia takut jadi lagi teruk.. huhu.. Dr. Poh nasihatkan macik tu bukak, bukan untuk operation tapi tuk ikat salur air mata tu balik.. biar jadi ok..
at last, pas dikaunseling.. macik tu setuju..

Iskh.. aku dengan keadaan mata yang camni pon dah rsa cukup terseksa.. ni pulak macik tu.. kesiannya...

petang tu, ada sorang budak lelaki darjah 2 masuk wad.. kata nurse, dia bertengkar dengan kawan sekelas dia, den kawan dia tercucuk mata dak tu dengan pensel.. Huh, ngeri...!! bile dengar suara dia menangis cukup wat aku kesian... Alahai dik...
Ya Allah, tabahkan lah hati-hati kami....!!!

Time kasih wat mak ayah, adik beradik, kawan2 yang banyak bagi sokongan moral.. ada korang wat linda jadi makin kuat....



No comments: