Sunday, April 25

day 5 - mata semakin membaik

day 5 - mata semakin membaik

hari kelima sebagai pesakit cekal di Hospital Besar Permaisuri Bainun. huhu. tengah malam semalam hujan lebat. aku sedar dua tiga kali gak la tgh mlm tadi.. erk, kalo aku tak sedar, mna aku nk tau malam tadi hujan lebatkan.. akeke..

kul 5 aku dah dikejutkan.. pas letak eye drop, kakak nurse nk cek mata. cam biase la.. tengok nombor... cuba la dorg bagi tengok huruf ke gambar ke.. kan best.. asyik2 tengok nombor... adeh... macam2 kn kerenah pesakit.. ni baru aku sorang yang sakit mata.. lom lagi kira kerenah orang yang sakit pinggang ke sakit tangan ke sakit jantung ke sakit tuan ke sakit puan ke... uish.. macam2...

Alhamdulillah..dapat tengok nombor PALING BESAR.. kire ok la tu kan.. better than yesterday... no 5.. Yang lain2 aku nampak samar-samar lagi.. Tapi bile kakak nurse tu bagi guna satu alat lagi, yang de lubang-lubang kecik kat tengah tu ( aku tau tau nama alat tu apa ), aku leh baca no seterusnya... Alhamdulillah... Ya Allah.. syukur.. syukur sangat2....

Kul 6 letak eye drop skali lagi, pastu mandi, solat subuh. Around 7 o'clock aku dah sarapan.. makan roti gardinea keras.. hihi.. alhamdulillah.. kenyang gak tau... pas makan, aku get ready nak jumpa doc encem dgn doc poh yang baek tu.. seperti yang diharapkan, alhamdulillah skali lagi.. doc poh kata,

" good,today much better, ur cornea clear. we just wait until next tuesday, if evrything ok, u can discharge... "

Ya Allah, syukur ALHAMDULILAH....

toing. toing. toing.. saya sangat rasa seronok walaupon lom pulih sepenuhnya.. mata still merah menyala.. membengkak tapi alhamdulillah penglihatan semakin hari semakin ok.. selaput putih tu mula menghilang... at least Allah dah kembalikan penglihatan aku sedikit demi sedikit....

pada mak ayah, aku tak jemu2 mintak tolong doakan. syukur sangat. tme kasih kawan-kawan. doa kalian dimakbulkan Allah.

erm, ingat x cite pasal budak lelaki darjah 2 semalam tu??masa jmpa doc tadi, aku dengan budak lelaki tu tunggu turn yang sama. dat boy nama meor putera... baru darjah 2.. kes semalam tu pasal mata kanan dia tercucuk pensel.. kena berapa jahitan tah.. naseb bek kena tepi mata bukan kat mata hitam tu.. kalo tak.. dah selamat la mata dia.. adeeeeeeeeehhhhh.. kesian lak aku tengok bile dia meraung2 takmo bagi doc poh cek mata dia...

sepanjang hari aku dok dalam wad.. baring.. makan.. solat.. mathurat sebagai teman.. aduhhh... orang sakit memang banyak masa rehat... sampai dah tak larat rasanya nak baring.........

harini fidah datang melawat... syed pon ada... kak ita datang lawat dgn zana... macam berjanji lak dorang.. time waktu melawat petang tu.. ramai pulak yang datang.. cik malik, cik faridah.. mak, ayah, abang, eisha.. acik nora dgn anak2 dia pon de datang sama.. maksu dgn anak2 dia pon ada...

terima kasih semua.....................

No comments: