Saturday, February 27

seandainya dia bukan milikku...



Ya Allah,
jika dia benar untukku,
dekatkanlah hatinya dengan hatiku,
jika dia bukan milikku,
damaikan hatiku dengan ketentuan-Mu..

salam..
kali ni nk bercerita pasal seandainya kekasih hati bukan jodoh kita..
erk, isu diri sndiri ke ni?? eyh, nak kata tak.. mungkin la kot.. hihik.. tak la jugak.. tapi just wanna to be prepared ma.. kot2 la kan dis situation hapen to me..

cam yang kita tahu, apa yang kita harapkan tak semestinya kita akan dapat.. apa yang kita impikan tak semestinya kita mampu untuk memiliki..

pas solat isyak tadi, berteleku atas tikar sejadah.. sempat berfikir, apa yang harus aku lakukan seandainya dia bukan jodohku.. mampukah aku hadapi semua ini..

alamak.. entri versi emosional lak..


lagi satu.. sempat lagi berperasaan seperti ini..

sakitnya hati bila orang yang kita amat sayang bersama perempuan / lelaki lain.. kenapa mesti ada hubungan lain seperti itu?? kenapa?? aku
sedih.. fikiranku bercelaru..
ahhh, tidak...!!! kenapa semua ni patut terjadi.. apa yang harus aku lakukan..


maaf, saya bercakap bagi pihak perempuan.. hati kami terlalu rapuh.. bila ini terjadi, mungkin apa yang kami dapat rasakan bahawa lelaki penipu.. penipu..!!!

pada saya, dalam suatu perhubungan itu, kejujuran amat penting.... setiap pasangan itu harus jujur dan saling mempercayai antara satu sama lain.. itu merupakan kunci kepada kebahagian dalam suatu perhubungan.. selain tu, mesti kena ada tolak ansur..

pada kaum Adam diluar sana... janganlah mainkan hati si Hawa.. bila hati si Hawa sudah ikhlas menerima, I'Allah, sampai bila-bila akan terus setia..
tapi bila sekali hati si hawa kecewa.. kadangkala susah tuk mengubati sakit hatinya.. seandainya itu berlaku, usahalah.. andai dia benar2 istimewa bagi diri anda, hati si hawa perlu diraih kembali.. pujuklah hatinya..
andai perlu, bersemukalah untuk menjernihka suasana, jangan takut mencemar duli untuk meminta maaf.. pintakan sebanyak mana pun, pohonlah sebanyak mana pun.. jangan ego tak bertempat.. I'Allah..

4 comments:

♥v i d a♥ said...

salam ziarah..betoi tue kak.. sy penah melalui jodoh tak kesampaian ney..
apa2 pon hal kejujuran tak seharusnya dipandang remeh kalo nk sesuatu relationship tue kekal..

rianafatiha said...

dik.. hidup ni macam2 dugaan ada kan.. yang penting kita kena ingat, ALLAH uji kita dengan macam2 cara..

onecode said...

salamm..maaf yerk..sy org baru disini
so klau sy tersalah komen maafkan sy
bukan semua kaum adam penipu n mmg benar 10 nisbahnya 1or2 jerk yg baik
tp persoalannya..bgmana klau kaum hawa yg mjadi penipu?? maaf yerk..
jarang kita dgr kaum adam mluahkan apa yg pernah kaum hawa buat pada kaum adam.. so can we thinking about it..

rianafatiha said...

kaum hawa yg menipu mmg saya sndri tak dpt nak nafikan.. saya tulis apa yang saya rasa, apa yang saya tengok dan mungkin apa yang saya alami sendiri..