Friday, November 20

cuti sekolah...


alhamdulillah.. dah pon masuk musim cuti sekolah..
huraaaaaaaaaayyyy..!!
:pompom:
dapat bersorak dengan penuh perasan gembira, berbahagia, bersenang hati sekali dan berkali-kali.. sungguh happy rasanya..
013
bila musim cuti sekolah maksudnya bebudak sekolah bercuti... bila bebudak cuti, maka cikgu2 sekolah pon akan bercuti.. maka, dengan itu, saya pon bercuti.. haha.. cuti-cuti malaysia...!!

erm, pejam celik pejam celik.. 10 november hari tu, genap setahun saya mengajar.. cam tak sangka lak.. huhu..
tapi cam best gak la dh keje camni pon de macik2 pakcik2 kengkawan mak ayah yang tanya.. " anak yang ni sekolah form brape??"
p/s : soalan dituju memang khusus untuk saya.. ye.. untuk saya..
cam biasa, bila mendapat soalan yang berbentuk humor seperti demikian, saya akan terdiam sebentar dan tersenyum.. huhu..
:look:

ok.. tamat sudah set induksi.. haa, amik kau.. set induksi yang tah hape hape je..
kita mulakan cerita untuk kali ini...

cuti sekolah kali ni saya dipertanggungjawab untuk menjadi pengawas peperiksaan SPM di salah sebuah sekolah kat area ipoh juge.. erm, nak kata dapat cuti panjang tu xde la..tapi at least terisi la juge cuti saya dengan aktiviti berfaedah.. iyer.. memang berfaedah..
mengawas peperiksaan sama diibaratkan seorang model yang akan berlatih catwalk.. berjalan dengan penuh perasannya.. haha.. kalau turn jaga paper yang sejam tu kire orait lagi.. tapi bila kena 3 jam.. huh.. memang petak kepala.. dah la mata mengantuk.. bosan lak tuh..

first day exam, paper BM 2.. saya agak kagum dengan kebolehan students ni membuat karangan.. memang betul2 kagum pada a few chinese student yang pandai mengarang ayat.. dah la ayat power mengalahkan saya, essay dorang siap dengan pantun2 lagi.. yang paling saya terpegun tu, siap gunakan kata-kata hikmah dari tokoh arab.. iskh2.. memang salute lah.. tabik spring kat korang...!!!!

erm, sepanjang cuti kali ni selain dari mengawas spm, cam biasa hobi saya tetap akan diteruskan.. selain baca novel ( sekarang sudah pandai beli novel 2nd hand kat novelhut, gile jimat.. tapi best sebab novel pon ok lagi.. ) dan menjahit manik pada baju2 kurung.. dis week aje dah siap jahit manik kat 3 pasang baju.. huwaaaa..!! giler hantu manik minah nih...

sepanjang bulan hadapan, setiap hujung minggu akan ada sahaja jemputan kahwen.. so, mungkin next entry saya akan membawa anda ke sebuah lagi cerita perkahwinan.. erk, habislah kalo camni.. setiap kali kengkawan kawen, setiap kali itu jugalah saya berkobar2 untuk berkahwen.. haha.. tapi takla desparate sangat sampaikan tak agak2 ingin duduk di pelamin sambil tersenyum malu-malu.. tapi sesungguhnya macam ada perasaan yang agak best yang takleh nak dicakap.. haha.. amik kau.. bila dia dah cakap pusing-pusing lagu ni bek takyah cakap.. bek kau mainkan saja lagu kat radio tuh.. huhu..

tamat cerita di sini.
habis entry.
sudah boleh tido..!!
009
BEST OF LUCK tuk student yang menduduki SPM..

10 comments:

Izzi said...

jgn tggu lame2 lnda...nnti andartu...hehehe..kawen je..hehe

Izzi said...
This comment has been removed by the author.
rianafatiha said...

kna la tggu wei.. xkn lnda nk pi masuk meminang lak..

Ombak said...

lnda..takpe2..ombakkan ada...hahaha..tp ok ar andartu dari anakonda ke anak darakula ke..lagi parah...huhuhu

rianafatiha said...

haha... cam hampes kelapa sawit tul.. sabau aje lah..

OmBak said...

kelapa sawit tu jenama jam terbaru ke linda..hihihihik...

rianafatiha said...

bukan jenama kelapa sawit.. tu jenama kepala biol... haha..

OmBak said...

hahahaha...tuan umah marah nampak..jgn marah nanti muke bertambah kedut..heheheh

rianafatiha said...

x marah lah.. huhu.. tuan rumah kn lembut hati orgnye...

OmBak said...

hihihik..betull..betull..betull