Sunday, February 8

gubahan hantaranku..

laporan aktiviti masa lalu saya

8 februari 2009.. cepat aje masa berlalu.. tup tup da masuk bulan februari.. huhu.. arini ahad.. sok isnin.. cuti umum sempena perayaan thaipussam.. hurayyyyy..!! masa bergumbira semua.. kita sambung berehat lagi.. hihik... erm, last week pon de cuti umum gak.. tapi utk rakyat perak aje la.. 3 februari 2009, cuti umum sempena jubli perak pemerintahan sultan perak.. kan besh camni.. sat2 cuti, sat2 cuti.. hihik...

sepanjang last week, saya agak ke-busy-an meng-incharge tuk kejohanan badminton MSSPK.. penat woooo...!! selain dari itu, saya juga telah diberi mandat oleh sorang kawan.. akceli, sorang daripada my fren akan melangsungkan perkahwinan dis march... so, beliau dengan suka suki-nya telah melantik saya selaku, juru andam hantaran beliau.. erk...!! dey, apa ney......????

saya pon tak la berapa nak kreatif sangat.. setakat wat sket-sket tu boley la.. 2, 3 buah majalah saya belek-belek.. majalah pengantin la, majalah jelita la.. huh...!! tengok gambar-gambar hantaran dalam majalah tuh, huish....!! lawooooooo giler... cne nak wat nih... so, pastu kami bersama-sama menjadi 'runner' memborong segala mak nenek barang-barang yang hendak digubah, saya telah menjalankan operasi meng-decorate pe yang patut.. setelah beberapa hasil berjaya disiapkan, saya ingin sekalilah men-tayang kepada kalian hasil air basuhan tangan saya.. uish, makin teruk pengggunaan ayat kamu wahai ckgu.. iskh.. iskh.. iskh... sabau aje lah... pihak yang berwajib, sila tutup mata anda sebelah mata untuk blog ini ya...!! hahahaha...

bertemakan warna biru, putih.. putih biru, kebiruan, keputihan.. erk...???? aiseh, salah perkataan daaaa... huhu.. kengkawan sekalian, ni lah hasil yang pertama.. kire hasil sulung la... erk.. SULUNG??? okeyla.. kire hasil no 1 la.. erm, ni la hasilnya.. sila rujuk gambar berikut untuk men-tengok apa dia hasil sulung tersebut.. hahaha.. inilah dia buah-buahan palsu.. menggunakan towel yang mempunyai kelebaran yang biase.. hasil sulung yang begitu dikagumi oleh si bakal pengantin... apabila men-tengok hasil sulung berupa towel tersebut, si bakal pengantin pompuan telah men-telefon bakal pengantin lelakinya.. beliau menyatakan ketidaksabaran untuk berkahwin.. hahaha... cam hampeh aje ayat neh...

next... hasil kedua.. merupakan gugusan kemanisan yang bercampur kemasaman.. erk, apakah ini saudari??? apa punye ayat tah.. yang pasti, ini adalah lolly pop berjenama BIG TOP bercampur dengan lolly pop berjenama GOLLY POP.. kemanisan bercampur kemasaman adalah datang daripada lolly pop tersebut kerana mempunyai campuran rasa yang boleh menyebabkan kanak-kanak begitu terliur untuk mendapatkannya.. muahahaha... sumber ini diperolehi daripada eisha.. sebarang persoalan sila rujuk kepada beliau sebagai penggemar lolly pop ini..

kain pelikat la.. la.. la... kain pelikat.. la.. la.. la... hihik.. tetiba nyanyi lagu anuar zain versi kanak-kanak pulak dah.. ncik anuar, sila out sebentar.. saya ingin men-tayang hasil yang berikutnya.. kain pelikat yang dilipat bentuk kipas cap udang.. haha.. akceli, depan kain pelikat tu sepatutnya ada songkok, tapi time saya decorate nih, songkok tu x sampai lagi.. lagi satu, walaupon warna kain pelikat nih agak lari jauh tersasar sket dari temanya, apa pon, kain ni dipilih sndri oleh bakal pengantin.. ikut suke korang la... untuk menaikkan seri tema warna, riben-riben telah disangkutkan.. hahaha.. cne? ok tak?
ok, next... atas permintaan si bakal pengantin perempuan.. dia nak sejadah digubah menjadi bentuk rihal.. so, inilah hasilnya... rihal bersejadah.. atau sejadah berihal.. dihiasi renda berwarna silver dan kuntuman bunga putih di tepi...

seterusnya, gubahan paling simple... sepasang kasut yang dihiasi 3 kuntum bunga di tepi.. sila perhatikan kasut tersebut.. juga berwarna coklat yang lari dari temanya.. asal korang tak beli aje kasut kale biru putih haaa???? cik husna telah memberi cadangan kepada saya supaya meletakkan gam UHU pada kasut tersebut supaya dia stabil.. bila si bakal pengantin mendengarnya, terus menjerit.....!!! linda, ko jangan rosakkan kasut laki aku...!!!

yang ni lak kemeja kale biru cair.. erm, baguih.. tak lari dari tema... hihik... gubahan ini juga agak simple.. tapi telah diberi amaran oleh bakal pengantin supaya just leave it like dat.. pe yang dia berkenan tah...!!! heran tul...

hasil yang terakhir tuk hari tersebut.. berupa sebakul kecil barang kosmetik.. weh, mna lipstick???? ops, ni barang-barang lelaki la... iskh, iskh... erm, bakul rotan yang berjumlah satu itu telah di sponsor oleh mak saya.. agak comel juga kelihatannya.. tak terlalu sarat dengan segala macam alatan make up yang lain.. erk...?? make up????

sekian saja paparan edisi bergambar tuk kali ini.. apa pon hasil air tangan saya, sila meninggalkan komen anda di bawah... saya sangat2 menghargai komen-komen dari anda..

yang menjalankan tugas,

6 comments:

Ombak said...

ada gak hantaran letk coklat pop ek..nanti masa kawen nak tgk gigi pengantin tuh..mesti belubang2 nih..hihihihik..

aslina said...

wahh...leh la pasni aku nak book ko plak wat antaran kat aku yeh?




*erm...bile aku nak kawen ni?*

hahahahahahaha~~!!

Batara Guru said...

eh..eh...berseni jugak kau yer!

Ombak said...

tgk sape yang jadi guru si linda tuh..ombak gak..hahahahahahahahaha...

rianafatiha said...

ombak ~ linda tau la, ncik ombak suke aje men-jeles terhadapku.. hahaha..

as ~ klo nk booking leh aje, b4 dat, confirmkn dlu tarikh dia la.. oke? hihik..

batara guru ~ berseni kah? hahaha.. tp kire ok gak kn?

Ombak said...

hahahaha..menjeles ek..takpe ar kalau tak nak ngaku gak yang linda tu anak murid ombak..biar ombak je yang ngaku yang ombak ni guru linda..hahahaahahha..:P