Monday, December 8

♥ berkorban apa saja ♥

salam aidil adha tuk semua.. seperti tahun-tahun sebelum ini, saya menyambut perayaan korban dengan serba ringkas sahaja.. erk..!! sambut ke...??

Sambutan hari ghaye aidil adha yang tiada langsung persiapan.. Langsung TIADA.. memang tiada.. YE.. TIADA.. TIDAK ADA.. huh, x faham-faham ke? takde preparation langsung walaupun sebesar zarah.. HAHAHA.. so, bile orang tanya cne ghaye? saya tatau nak jawab pe.. memang takde perasaan tuk beraye.. erm, akceli bukan takde perasaan cne.. Tah la.. Tapi, apa pon saya sangat-sangat bersyukur kerana masih berpeluang "menyambut" aidil adha bersama keluarga tersayang.. Walaupon menyambutnya dengan perasaan yang tiada perasaan sepenuhnya.. HAHAHA.. pe punya ayat tah... arini saya hanya berperasaan untuk bermain secara keanak-anakan.. bermain bersama sepupu yang kecik-kecik.. berlari-larian.. berkejar-kejaran.. huh, walaupon penat sekali tapi sepanjang pagi sampai petang memang terisi dengan telatah dorang.. penat bermain, kami bermakan, berminum juga beristirehat di pondok, dan bersiar-siar keliling umah atok bersama-sama.. sangat gembira saat itu kerana berpeluang menjadi kanak-kanak kembali... HAHAHA..

untuk perenggan seterusnya, sampai masa untuk serius.. maka dengan itu, anda perlu berkelakuan seserius mungkin.. jangan cuba untuk menipu kerana anda sedang diperhatikan.. CCTV saya sedang berfungsi..

bersempena dengan sambutan aidil adha ini, cuba anda luangkan sedikit
masa, fikirkan.. cuba anda kenangkan kembali.. apakah pengorbanan yang anda telah lakukan? pada ibu, pada ayah, pada abang, kakak, adik-adik, sedara mara, kawan, jiran atau sesapa saje.. juga pada agama Islam? pada bangsa? sanggupkah anda berkorban seperti mana Nabi Allah Ibrahim dalam menunaikan perintah Allah dan kesabaran anaknya Nabi Ismail dalam memenuhi perintah Allah..?? fikir-fikirkan yer..

-------------------------------------------------
------

galeri gambar sepupu kenit-kenit ku..


~ wawa ~
si kenit control cun.. pandai tul dia cover gigi dia yang rongak itu..


~ fatin ~
kakak kepada wawa.. adek beradek yang memang pandai meng'cover' gigi yang rongak itu..


~ husna ~
si kenit yang suka suh saya mendukungkan dirinya..



~ eisha ~
yang memakai baju kurung ceklat.. bertindak sebagai pembantu saya tatkala saya kepenatan mendukung si husna.. turut kelihatan ~lan~ yang taknak mukanya di'tangkap'.. maka dengan itu, hanya kelihatan badannya sahaja..


akhir sekali.. saya bersama si kenit HUSNA.. nmpak gembira dengan senyuman meleret-leret.. tapi dalam hati, Allah saje yang tau betapa penatnya melayan kerenah budak nih..

3 comments:

OmBak said...

ermm...baru tau camne jaga udak2 kan..tu ar penat emak awk jaga awak dulu2..hehehehehe..mak awk ckp kat saye yang awk dulu buas gak..hihihihihihi

OmBak said...

comel tu ar yang ibu kanak2 tuh..hehehehehehe

rianafatiha said...

dak2 ni memang aktif.. tu yg agk kepenatan menjaganye..