Monday, November 24

♥ sehari tanpa insan bergelar isteri ♥

share dengan anda satu story… dah lma dapat cite nih.. saje nk post gak..

seorang lelaki balik rumah.. dia jadi hairan giler.. halaman rumah berselerak.. surat di peti pos tak berambil, anak-anak tengah main korek-korek tanah dengan tangan kotor, baju compang camping, penuh dengan tanah dan kotoran, rambut tak bersikat, tak bermandi..

masuk ke pintu rumah, lagi lelaki tu terkejut… ruang tamu lagi teruk berselerak lelaki itu melaung nama isterinya.. sepi tiada jawapan masuk ke dapur.. sinki penuh dengan pinggan mangkuk tidak berbasuh, periuk tidak bercuci.. Mencari apa yang boleh dimakan tetapi tiada makanan yang dimasak.. kemudian dia masuk ke bilik air, baju masih belum berbasuh, apatah lagi berendam..

lelaki itu cemas mencari isterinya.. dia bergegas ke tingkat atas, melihat isterinya terbaring di atas katil sedang membaca novel..

"awak sakit ke?" tanya si suami

"tak lah" dengan slumber isterinya menjawab

"kenapa teruk sangat rumah kita hari ni..??"

tanya si suami lagi sambil meletakkan tangan di dahi isterinya, kot-kot isterinya demam…

lalu isterinya membalas dengan panjang lebar..

"wahai suamiku, semalam semasa kita bertengkar, abg mengatakan yang saya ini hanyalah seorang suri rumah, duduk di rumah tidak sepenat diri abg yang duduk di pejabat, dan abg sering menanyakan apa kerja yang saya lakukan di rumah yang menyebabkan saya merungut kepenatan kadang-kadang.. NAH, HARI INI SAYA TIDAK MELAKUKAN KERJA-KERJA YANG BIASA SAYA LAKUKAN SETIAP HARI……. "

Wanita adalah insan istimewa, biarkan mereka terus membebel, merengek atau mengilai seperti pontianak . Seburuk-buruk perangai wanita, ia akan terus melekat di hati kita selagi hayat di kandung badan…

6 comments:

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) said...

kalau saya tak buat keje rumah..dah terbalik dah rumah ni agaknye hehe...

wahai para suami..kasihanilah isteri anda yg seperti saya ini hihihi...

penatlah wei jadi suri rumah...

rianafatiha said...

erm, tul tu.. tgk my mom pon dah rsa kesian.. huhu.. penatkan..

Ecah said...

waduh waduh ye yelah ingatkan si isteri pengsan jatuh sakit.. rupe-rupenyerr.. nak kenakan lakinya balik.. bagusnye entry ni.. tergelak-gelak ecah dan suami membacenyer.. hihihi!!~

ombak said...

ermm....untuk MAk..time kasih...:)

rianafatiha said...

biar sy jadik wakil mak awk yer.. hihik..
~ time kasih anakku.. ~

ombak said...

hehehehehe...mcm iklan untuk jename anakku lak..hahahaha