Sunday, November 23

♥ berhenti berharap ♥

Malam tadi tidur secara teruk.. Sangat teruk.. Mula-mula teruk secara sejuk.. Lepas itu teruk secara panas sampai berpeluh-peluh macam baru lepas naik dari laut lah basahnya.. eyh, laut?? huh, nak mandi kt air sungai pun takut, ni lak air laut.. muahaha..

desir-desir angin takut sudah kembali lagi.. kucingnye pasal la.. malam-malam dok bertengkar.. mengiau cam hampeh.. menyeramkan aje bunyinye.. cam baby nangis... ayarkkk... takutnye.. huhu.. saya yang sangat penakut pon masuk ke dalam comforter dan membungkuslah macam kuih lepat pisang.. makin lama, makin lah terasa sangat panas lalu badan macam tercair sikit.. Tapi masih steady lah menjadi lepat pisang.. muahaha.. mata yang ngantuk tahap 5 bintang berjaya menghilangkan ketakutan tersebut walau pun hati ini begitu susah.... tambah susah bile fikir pe yang berlaku beberapa jam lepas... huhu..

Sebelum membaringkan diri di atas katil malam tadi, saya telah ter-marah seorang lelaki lagi di handphone kerana… kerana ermm… salah saya ke..?? erk, Secara sikit sajalah.. sebab saya bukan suka suki nak marah orang klo tak bersebab.. huhu.. Selebihnya semacam salah dia lah.. dah lah saya memang tgh marah dengan kemunculan beliau yang tak diundang.. beliau pulak dengan sengajanye telah mencurahkan minyak petrol di atas api.. cakap saya yang bukan-bukan.. Maka kami ber-fighting lah sikit.. Salah siapa?? Ya.. Salah saya secara sikit sebab marah tahap mak sinchan serta mengusir beliau secara terang-terangan.. Tetapi salah yang besar adalah kepunyaan beliau.. Siapa suruhlah berlakon teater, secara terang-terangan cuba meng-attract saya.. saya tak mau.. paling menjengkelkan kaedah meng-attract yang beliau gunakan terlalu... huh... x sanggup saya nyatakan...

Niat di hati memang ingin mengusir beliau dengan cara yang berhemah, tapi... kata-kata beliau seolah-olah tak dapat menerima keputusan saya.. adakah kerana saya gunakan bahasa aras tinggi?? ohh, tidak mungkin...!!

tetapi alhamdulillah, setelah di-warning berkali-kali oleh saya, kemungkinan besar beliau berasa sangat faham, sangat-sangat faham.. juga sangat sedih barangkali.. seolah-olah beliau pasrah dengan kehendak saya... *saya perasan bagus, tapi memang bagus pun.. muahaha * apa pun, saya mintak sorry sebab saya terpaksa mengusir beliau.. setelah agak lama ber-fighting sms, beliau macam sudah faham dan berjanji tidak akan menghubungi nombor saya lagi.. Sangat sukalah saya.. Sebab saya semacam sudah mencapai kemenangan.. yea yeah...!! saya rasa seolah-olah berjaya memiliki award..

Kepada semua yang terasa marah atau terasa hati dengan saya, minta sorry secara banyak.. secara pukal.. secara berguni-guni banyaknya.. janganlah mengharap sebarang apa pun dari insan kerdil ini.. tak penatkah mengharap..?? maka berhenti berharap la...

Fikiran semakin menjadi cramp. Tak faham? Lupakan...

No comments: