Friday, November 7

♥ senyum ♥

Senyum seindah suria
Yang membawa cahya
Senyumlah dari hati
Duniamu berseri

Senyum umpama titian
Dalam kehidupan
Kau tersenyum ku tersenyum
Kemesraan menguntum

Senyum… kepada semua
Senyumanmu amatlah berharga
Senyum… membahagiakan
Dengan senyuman terjalinlah
Ikatan…

------------------------------------------

Abdullah bin Al-Harits Radhiallaahu anhu menuturkan: "Tidak pernah aku melihat seseorang yang lebih banyak tersenyum daripada Rasulullah Shalallaahu alaihi wasalam."
(HR. At-Tirmidzi)


"Senyumanmu di hadapan saudaramu (seiman) adalah sedekah." (HR. At-Tirmidzi)

Bila kita ukirkan senyuman utk seseorang, maka pasti akan timbul kesan yang baik.. Dan dari sanalah kita memperoleh kebahagiaan.. klo de pandangan yang kata "dari mata turun ke hati", kali ni kita ubah lak.. "dari senyuman, turun ke sanubari".. hahahaha... aiyaaark, ayat....!! tak tahan den...

Kadang-kadang ada orang memberi senyuman yang cam dipaksa2 aje.. tapi ada gak yang senyum tulus ikhlas.. dats y macam2 jenis senyuman de kt dunia nih.. senyum kambing, senyum sumbing, senyum menggoda, senyum sinis, senyum simpul, senyum orang gile.. hihik.. :)

Em, cam yang kita tau, senyum itu sedekah.. so, bila anda x mampu nak bersedekah dengan harta, maka sedekah la dengan senyuman.. dengan bersedekah, kita akan memperoleh pahala.. maka, carilah sebanyak mana pahala pun.. tapi, AWAS...!! senyum tu agak2 la.. cuba bayangkan, klo la awak asyik terSENYUM aje.. uish, bahaya nih.. dah kira kes hospital tg rambutan.. klo ikut jenis senyuman, tu dah kire 'SENYUM ORG GILE'... muahahahaha....


Ishk, ada2 aje saya ni kan.. hihik.. Hari ini, saya dah senyum seikhlas yang mungkin pada mak ayah, adik2, jiran.. so, anda cne lak??

4 comments:

miSs haziera said...

best lah blog akk...
nti ble2 leh lah tnjuk care2 photoshop lg tau...:)

rianafatiha said...

hye dik.. tanx sudi jenguk yer.. nnt klo de msa, akk upload tutorial baru yer..

Ombak Tak Tahu said...

ermmm...cite bab senyum ek..i like's sbb suke tgk senyuman die..hihihi..ada 4 gambar tapi satu tu mcm senyum kepaksaan je..hehehehe...tul kate cekgu..kalau kite tiada harta..guna sebaik mungkin ape yang diberi oleh Yang Maha Esa untuk menambahkan pahala..contoh dengan memberikan senyuman..

rianafatiha said...

senyum keterpaksaan? huhu.. myb la kot.. spt mana yg kata, mcm2 jenis senyum ade.. hihik..